Femte kaklingsdagen

2011-04-14 21:16:22 » Renovering - Badrum
Igår fick vi för oss att kolla upp hur mycket snubben i färgaffären egentligen hade beställt åt oss för golvet (eftersom det vart så otroligt tajt med väggplattorna...PÅ PLATTAN EXAKT!). Vi gjorde en snabb beräkning och kom fram till att det inte fanns tillräckligt med plattor för att täcka ytorna med små plattor för duschen och badkaret... När vi sedan snabbt ritade ut på ett papper hur plattorna skulle ligga jämfört med hur många stora plattor vi hade att tillgå så var det 41 plattor på pappret och vi hade 41 plattor liggandes i garaget. SHIT! Vad i hela friden tänkten snubben på som gjorde uträkningen åt oss???! För om man står och pratar med en kakelsättare i en affär, som har arbetskläder på sig så att det ska bli extra tydligt att han sätter kakel, så litar man ju på honom när han räknar ut hur mycket vi behöver (ska ni beställa kakel så räkna med 10% i spill och inte 5% som det gjordes för oss). Det ska ju även tilläggas att vi inte reflekterade över hur mycket som beställdes vid tillfället eftersom Mio var med och han då hade tappat tålamodet...hmmm.... När vi igår såg att det skulle gå jämnt ut även för golvet så kände jag bara att jag inte orkade med en repris från väggarna...där det iofs slutade positivt men jag gick ju o var nervös hela dagen! =/ För att lugna oss lite (läs: mig) så gjorde vi ett alternativ på plattläggning där det skulle gå åt 39 plattor och man då alltså skulle ha 2 plattor tillgodo om det tex skulle gå fel vid en skärning eller att en platta rent utav skulle vara trasig redan från transporten. Innan jag gick till jobbet imorse så lämnade vi de två skisserna till M och poängterade att vi ville att han skulle lägga enl. det sista alternativet. Vid lunchtid kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att åka hem och kolla läget...och förstår att M i stort sett vägrar att lägga enl. det alternativ som vi vill eftersom han inte ansåg att det skulle bli snyggt. Jag tjötade lite men utan resultat så det blev att önska honom lycka till och hoppas på det bästa *gulp* När arbetsdagen sedan är slut och jag åker hem så möts jag i dörren av en M som säger "det gick åt helvete"...men sen ser jag ett leende som säger att han skämtade! Hahahaha, Kuuul...NOT =/ När jag får se hur det ser ut, och det faktum att han skitit i att lyssna på oss och istället lagt efter vad han ansåg skulle bli snyggast...så ser det hur bra ut som helst! Och tänka sig, inte en enda platta gick åt skogen! Det kallar jag noggrannhet och skicklighet! Att han sedan struntade i vad vi ville e en annan femma....men hade det gått åt helvete så hade jag blivit ganska grinig om man säger så *hehe* Jag är verkligen supernöjd med hur det ser ut just nu *lycklig* och kan knappt vänta tills imon då resten blir fogat! :D
Nylagt snyggt svart golv.

1 kommentarer
virre
2011-04-15 07:20:21

uj uj uj tänk att våga göra nåt mot johanna......brrrr han kan ine känna dig ordentligt! ha ha ha men fint blir det! :-)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: