Bakdag

2010-09-23 16:27:03 » Mat
Nu när det är höst så kände jag igår för att laga något höstligt... Tog fram morötter ur kylskåpet och kom på att man kunde göra Morotsbröd! Och så fick det bli :) Dessutom har vi ju så in i norden med PÄPPLEN i trädgården (nu får ni bannemej komma hit å hämta - det kostar ju gratis :D ) så det fick även bli en Äpplekaka. När jag tog i kanelen i kakan så kände jag hur det luktade JUL och blev otroligt sugen på Chai-te! Tyvärr hade vi inget hemma...men man kanske kan göra eget? Måste kolla sen *hihi* Sist men inte minst så fick det bli en Paj till middag.
Morotsbröd bakat med Verum Hälsofil eftersom jag inte hade Yoghurt hemma ;p
Äpplekaka.
Köttfärspaj med oliver och fetaost.

7 kommentarer
Sara
2010-09-23 18:55:37

Men fy vad gott!!

Ja man kan göra eget te, koka typ kanel, ingefära, kryddpeppar, kardemumma, kryddnejlika...vad kan det vara mer i? Koka typ i 40 minuter tror jagjag gjorde och sedan häller man i mjölken i det och kokar upp...


mia
2010-09-23 21:32:17 » http://ehrnbecker.blogspot.com

Allt såg jätte gott ut! vad duktig du är!

skulle verkligen vilja kunna baka bröd men det känns så onödigt på någotvis när man inte har tillräckligt med plats i frysen.

Har också massor av äpplen men de flesta är redan maskätna och då sitter dom fortfarande kvar på träden!!


Anna
2010-09-23 21:46:37

Men Johanna, du kan ju inte lägga ut bilder på dessa smarriga delikatesser ;)... Blev ju hur sugen som helst (för det såg verkligen SUPERGOTT ut) och inget gott har jag hemma ;)




virre
2010-09-23 21:52:30

fredrik måste njuta som får så mycket gott!!! du kommer väl aldrig börja jobba igen.....:-(


Emelia
2010-09-23 23:02:32 » http://emshouse.wordpress.com/

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! :-P


Admin
2010-09-24 08:16:44 » http://laprinzessa.blogg.se/

Skulle som sagt testat Chaite igår, men hade inga Kanelstänger hemma...



Allt var faktiskt jättemumsigt :) Ganska mkt roligare att laga mat nu när man faktiskt har ett kök och ett kök som har bra size!


Hanna
2010-09-28 10:52:08 » http://hannabanan.wordpress.com

Håller med, det ser så gott ut att det vattnas i munnen på mig trots att jag egentligen inte gillar bröd :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: