Världens bästa fredagsmys

2010-11-19 22:21:28 » Mat
Idag frågade älsklingen vad jag ville ha som fredagsmys å då var mitt svar givet - MEZE! När jag kom hem från jobbet så hade han redan tillagat hälften av rätterna. Efter Mio lagt sig för kvällen lagade vi resten tillsammans *mys*

Nu har jag ätit och ätit och ätit så jag har ont i magen! Det var så otroligt gott! På bordet fanns Hummus, Taboulleh, Tsatziki, Kofta, Kyckling med lakritssmak, sallad med stekt fetaost, och Libabröd. Måste säga att den nya upplevelsen från kycklingfiléerna kryddade med Stjärnanis var en riktig höjdare - smakade Ouzo :D Och bara därför var vi tvungna att smaka av varsin Ouzo ;p
Älsklingen hade även förberett egengjord glass med pistagenötter. Mums! Behöver jag säga att vi älskar mat :D
Uppdukad medelhavsmeze :D
Världens godaste sallad med stekt fetaost och oliver!



Lite Ouzo e aldrig fel :)
3 kommentarer
Anna
2010-11-20 09:26:17

Gu´, va gott det ser ut!!! Om det inte är mkt besvär får du gärna skicka över ALLA recept! Tror nästan vi skippar oxfilén vi tänkt laga till middag idag och fixar meze istället. :)


Sara
2010-11-20 10:16:32

men fyyyy vilken lyx Johanna! Först få jobba och sedan få allt detta uppdukat!! Lyllos!


Hanna
2010-11-21 05:44:34 » http://hannabanan.wordpress.com

dreglar Finns inget godare än meze!!!!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: