En månad kvar till Jul...

2010-11-24 19:49:02 » Allmänt
...och jag känner faktiskt redan julstämning! :D Jag tycker att det är sååå mysigt när det snöar...fast det måste ju vara minusgrader så att snön ligger kvar annars kan det kvitta.

När man är hemma så kan teven vara på i bakgrunden och då hör man med jämna mellanrum reklam med juliga vibbar och då känner man att det närmar sig. Alltså, jag gillar ju egentligen inte julen...tycker det är alldeles för hetsigt och stressigt för min smak...men när julkänslan kommer så här tidigt då får man ju lust att börja redan nu med att köpa julklappar och laga julgodis och då blir det ju inte alls stressigt. Tvärtom tycker jag nu att det är ganska avkopplande att stå i köket och laga mumsiga praliner och känna doften av julens kryddor :D
Igår hittade älsklingen ljusslingan till entrén (som naturligtvis låg där jag sa att den låg fastän han sa att han inte hittade den) så nu hänger den uppe :) Har även tjuvstartat med de elektriska adventssljusstakarna och fått upp två stycken.
Ljusslingan uppe.


Igår bakade jag pepparkakor med mandlar och chokladpraliner *mums*

1 kommentarer
Sara
2010-11-25 12:37:54

åh! kom hit me de dära pralinerna!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: