Majskrokar ! !

2010-05-21 19:01:19 » Mio
Nu har Mio provat smakportioner av potatis några dagar vilket har smakat sådär. Säkerligen så har han ännu inte lärt sig hur man sväljer...men hur gott kan det vara med så liten mängd potatismos på tallriken som hunnit bli iskall efter att man tillrett det innan han får det i munnen...nje...inte konstigt att han inte verkar tycka att det är en hit. Banangröten som han får på kvällen innehåller iaf varmt vatten som därigenom hålls varm när han får den i munnen, men det är heller inte så poppis ännu. Haha lilla killen har så rolig min när han får mat i munnen *skrattar*


Idag var jag och mio ute och shoppade tillsammans med Hanna och Ella. När vi stannade på Espressohouse för en fika så fick Mio en Majskrok av Ella... Eftersom vi precis börjat med mat hemma så har vi inga sådana hemma...så jag visste inte hur det skulle gå för honom att äta den. Det räckte dock bara att han fick tungan på den så förstod jag att han ÄLSKADE den! Eftersom jag höll den mellan mina fingrar så tog han ett våldsamt grepp om min hand och tryckte in majskroken i sin mun! Ett roligt ögonblick *hihi* Min lilla sötis :D Vips så var den borta!


När Fredrik kom från jobbet så hade han vart förbi affären och köpt majskrokar med sig hem. Mio fick en som försvann ännu snabbare än den förra. När den tog slut så blev han rasande! ;) Verkar ju käckt att han kan äta dem, men jag undrar om de ses som mat...eller om de ses som snacks...? För jag vill inte vänja honom vid "godis" så att han inte äter riktig mat...




Mio i sin nya solhatt ;p

6 kommentarer
Hanna
2010-05-21 20:22:27 » http://hyunmee.se

Too late! Han är redan beroende ;)


Virre
2010-05-22 16:58:46

Verkar vara poppis det där! Calla gillade dem också!


Mios morfar
2010-05-22 17:18:30

Lille Mio, kan du förklara för mormor och morfar vad " majskrokar " är för något ?


Mios morfar
2010-05-22 17:21:09

Lille Mio, kan du förklara vad majskrokar

är för något ?


Admin
2010-05-22 19:36:08 » http://laprinzessa.blogg.se/

http://www.majskrokar.se/


Hanna
2010-05-22 23:42:27 » http://hyunmee.se

Majskrokar blir "cornhooks" på engelska. Kul va? :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: