Företagsdag

2010-05-29 10:28:15 » Allmänt
Igår "jobbade" jag och Fredrik var hemma för första gången själv med Mio en hel dag. Jag var inte alls orolig över attt det Inte skulle gå bra...även fast jag fick börja dagen med att påminna om att ta med napp om de går en promenad liksom att alltid ha med regnskyddet (plus en regnjacka till Fredrik själv). Senare så visade det sig att han ändå inte lyssnat på mig (killar!!) eftersom när de började gå så var det ju klarblå himmel och inte alls regn...men sen hade himlen öppnat sig *haha* Var regnskyddet med? Nä! Det var ju klarblå himmel! (Men det är ju sommarsverige??!!)


Jag lämnade Trollhättan klockan 8 och for med några arbetskompisar till Göteborg och Gothia Towers där vi slöt upp med de övriga 60 kollegorna för vår Företagsdag. Folk frågade om jag saknade Mio, om jag var orolig för att Fredrik inte skulle klara av det, om jag hade Mio-abstinens....men ne, jag varken saknade honom (förstå mig rätt) eller misstrodde Fredrik! Folk (vissa mammor) ryckte lite på sig och tänkte säkert att jag var lite konstig... Men, måste alla känna samma?! Klart jag älskar Mio och saknar honom, men inte så att jag känner att jag måste åka hem 10 minuter efter att jag åkt. Jag vet ju att han har det bra där han är och att han finns hemma när jag kommer hem :) Varför låsa sig så i tanken?! Känner du dig begränsad så blir du ju begränsad. Klart att det blev mer påtagligt för en del som fick ont i brösten osv och tvunget fick gå iväg och pumpa...men det borde ju inte hindra dem från att ändå känna sig avslappnad i tanken...typ... Bebisarna har det ju bra även utan sina mammor :) Pappa funkar med!


Något jag däremot var orolig över igår var om jag skulle orka vara alert från 8 på morgonen till 23 på kvällen! Rivstart kan man lugnt säga! Att "bara" sitta och lyssna är faktiskt jobbigt! Dessutom ogillar jag att sitta i en luftkonditionerad lokal så länge för jag svettas så (hur konstigt låter inte det) av att det blir för kyligt...för det var kyligt. Säkert perfekt temp. för alla män med både skjorta Och kavaj... Jag klarade mig faktiskt bättre än jag trodde för någon mänsklig själ hade lagt in perfekt med fikastunder och raster vilket gjorde att man orkade sitta med och lyssna så länge. Jag vill tro att det är manligt att strunta i de så viktiga rasterna, för det är ju nästan regel än undantag på de möten jag varit på att börja kl 8 på morgonen och fortsätta till 12 i ett streck...och när klockan ändå är 12 (och det bore vara nästan slut på mötet) så kan man ju lika gärna köra över lunchen eftersom det är "så lite kvar" av mötet...vilket slutar med att mötet inte är slut förrens kl 14! *suck* ...men åhörarna orkar så mycket mer med några korta avbrott då och då...


"Dagen" avslutades med gruppaktiviteter där både kluriga frågor skulle redas ut, samt en farkost till ett ägg skulle byggas *asg* Måste ha sett riktigt kul ut för hotellgästerna på Gothia Towers när de fick se 8 st fallskärmar med ägg i dala ner i lobbyn. Tyvärr klarade inte vårt ägg av fallet vilket gjorde att vi blev av med vår, i övrigt, stensäkra seger i tävligen.


Efter middagen på 18:e våningen avvecklade vi oss och for hem till Trollhättan igen. Hur länge de övriga fortsatte på kvällen, och om efterfesten på något hotellrum får jag nog höra mig för om :)
0 kommentarer


« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: