Har jag sagt att Tessan är smart

2010-03-23 09:35:56 » Allmänt
Vi har det superbra om nätterna faktiskt, har verkligen inget att klaga på när det gäller Mio. Han sover ju otroligt bra (hittills så vi får passa på att njuta medans det varar) vilket gör att han får en glad och utvilad mamma ;)

Dock så får jag ändå gå upp om nätterna - för vi har ju en till bebis i familjen att ta hand om. Tessan har börjat ställa och styra här hemma när det passar henne. När Mio har nattats om kvällarna så kommer hon smygandes när vi sitter i soffan och tittar på TV och gosar ner sig mellan oss. Det är ju bara mysigt :) Men det är när vi har somnat i sängen som hon har börjat smyga in i sovrummet genom att trycka upp dörren med tassen och gå bort till min huvudända. Där ställer hon sig med framtassarna upp mot madrassen och mjauar in i mitt öra tills jag vaknar (hon har nämligen lärt sig att det inte är värt att mjaua hos Fredrik eftersom han inte ens vaknar om en bomb exploderar utanför huset). Då är det bara att gå upp fort för man vill ju inte att hon väcker Mio. När hon märker att man börjar kliva ur sängen rusar hon ut ur rummet för att antingen ställa sig vid matskålarna för att tala om att maten är slut eller hinta mot ytterdörren för att tala om det är dags för henne att kissa.
5 kommentarer
Sara
2010-03-23 11:34:41

jag säger det igen...SÖTA SÖTA tessan!! Viskar i örat...så mysigt och diskret! ;)


maria
2010-03-23 11:35:46 » http://familjenrantzow.blogg.se/

Härligt med katter ;)

Samma problem med Smirre :)



Förresten, skulle du och mio komma i veckan?!


Mia
2010-03-23 12:02:47 » http://spaaniz.blogg.se/

fyll på med mat innan ni lägger er, då är det bara utgången som är problemet ;)


Virre
2010-03-23 15:53:08

hon verkar gosig tycker jag!!!


Emelia

Hjälper det inte om ni stänger sovrumsdörren ordentligt? Lite finkänsligt att viska i örat ändå :) Kram!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: