Bilsemester med bebis

2010-07-15 14:39:55 » Mio

Inför semestern är det införskaffat:


- 1 st smidig resesäng
- 1 st flaskvärmare för bil
- långa plastskedar för matning direkt ur burk


Förresten så fick jag mig en aha-upplevelse nyss när jag googlade på "barnmat på semestern". Att man kan ge barnet mat direkt ur burken utan att värma visste jag inte så det var ju trevligt (dock kan ej resterna sparas pga saliv från skeden) så då kan man ju i stort sett mata varsomhelst :D Easypiecy!  Den stora nyheten var dock att man INTE ska blanda vällingen med varmt vatten (får ej vara över 60 grader)! Vilken tur...för det hade jag gjort annars. Om vattnet är för varmt så förstörs nämligen vitaminerna... Dessutom blandas vällingpulvret sämre i varmt än i kallt vatten. Varför jag skulle ha gjort fel är pga att ersättningen ska blandas med uppkokt vatten och sedan kylas ner till ättemperatur pga bakterier i vattnet etc. Mig spelar det ingen roll hur som, men det blir ju helt klart lättare om man kan blanda med kallt vatten...för det går dessutom att ge vällingen kall :) Men barnet tycker nog antagligen att det är lite godare om den är varm...så därför har jag beställt en flaskvärmare till bilen där man även kan värma barnmatsburkar om man så vill. Är man på restaurang och äter så är det ju bara att be dem värma i mikron åt en.


Semestern kommer gå kanon :D

4 kommentarer
Mios mormor
2010-07-15 16:45:44

Ett tips är att du även köper med ett litet paket majsvälling om magen skulle bli lös och krångla i sommarvärmen. Detta har ni 4 syskon fått och det är mycket bra för små magar.

Pussa Mio från oss.


Sara
2010-07-15 20:13:37

Bra tips med bilaseccoaren!

Var ska ni åka? Roadtrip till norra delarna av sverige kanske? :)


Bilresa
2011-02-19 00:22:40 » http://bilresa.se

Alltid lika kul att åka på bilsemester i Sverige :)


Kenneth
2011-03-25 01:57:31 » http://bilsemester.dugg.se

Hoppas det blev en trevlig bilsemester. Att resa med bil är helt klart det bästa enligt mig. Full frihet!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: