Kontroll 1 av 3

2010-01-12 21:23:31 » Graviditet 2009/2010
Imorgon är det alltså onsdag. Vi har en tid på förlossningen på förmiddagen så jag bloggar nu istället för imorgon bitti. Det kommer bli ultraljud osv och kolla fostervattenmängden etc. Vi vet ju inte alls hur dagen kommer att sluta...antingen sätts allt igång...eller så säger de att vi får komma tillbaka för kontroll nr 2 på fredag. Kontroll nr 3, sista kollen, blir i så fall på söndag då man med säkerhet sätter igång förlossningen.


Hugha, ser inte fram emot det där kletet som de smetar på. BM berättade lite om "behandlingen"; att eftersom man inte vet hur var och en reagerar på det så kan det utlösa för starka reaktioner, dvs värkar, så att de i så fall får tillsätta ngn medicin som stoppar hela processen. Fy faaan... Låter i mina öron som en väldigt osäker metod...


Skedet som allt är i nu hade jag inte riktigt ställt in mig på i förväg...men om det hade gått normal väg hade det varit min trygghet. Jag har medvetet slagit undan alla förväntningar så att jag inte skulle bli besviken om det skulle bli på ena eller andra sättet. Det enda jag hade förväntat mig var att det skulle börja med värkar hemma, och att vi sedan skulle åka in och därefter skulle allt fortlöpa på förlossningen. Nu har jag ingen koll på vad som ens kommer att ske och det gillar jag inte.
5 kommentarer
Virre
2010-01-13 07:38:58

usch förstår precis hur du känner dig.....man vill ju att allt ska vara så "normalt" som möjligt....men som tur är så har de ju koll på dig o kommer att ta väl hand om dig!


Linn
2010-01-13 07:57:09

De kommer ta så bra hand om dig, så det kommer inte vara några problem. Lycka till!

Kram från Skåne.


Sara
2010-01-13 08:23:10

Lycka till idag vad som än händer! KRAM!


maria
2010-01-13 11:39:06 » http://familjenrantzow.blogg.se/

det kommer att gå jättebra, lovar. många kramar till er alla!



vi längtar efter att höra när det blir :)


Linn
2010-01-13 13:08:23 » http://fedtmule.blogg.se/

Stort lycka till, hur det än blir nu då!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: