Tandläkaren

2010-12-20 09:55:05 » Allmänt
Fredrik fick ett ryck häromdagen och bokade tandläkartid till oss bägge....eftersom vi inte har varit hos tandläkaren på alldeles för lång tid. Vi gick till Citytandläkarna mitt i stan och Fredrik var först ut. Han fick gå dit två ggr och fylla lite o så och fick pröjsa 2500 spänn. Blev "lite" skraj efter hans besök eftersom jag ju vet att tänderna blir känsligare under en graviditet och jag trodde att jag skulle ha minst 10 hål...men hade laddat innan och hade bett dem borra direkt om det hade behövts. Väl där så kollar tandläkaren över tänderna och säger direkt att det ser bra ut, så jag får chockad fråga om det betydde att det inte var några hål - och det var det inte *weeee* :D Efter lite borttagning av tandsten och putsning med flour och slipning av flisiga framtänder så fick jag betala 500 kr! Fick 600 kr "rabatt", antagligen eftersom jag är under 30...för Fredrik fick bara 300 av ;p Fredrik blir kallad igen om 12 månader och jag om 18 *hehe* Känns dessutom helt ok att gå till en tandläkare som inte har världens största bröst som hon slänger upp i ansiktet på en *haha* Ni som kommer från Grästorp vet vad jag pratar om ;p
Hur har ni det med era tandläkarbesök? ;p Jag har iaf lovat mig själv att bli bättre (eftersom det nu är obefintligt) med tandtråd....
1 kommentarer
Hanna
2010-12-20 22:54:42 » http://hannabanan.wordpress.com

Jag har en tandförsäkring hos folktandvården som jag betalar ca 300:- om året för. För det får man ett besök hos tandhygienist om året där de tar bort tandsten och "finputsar" osv. Man får ha max ett hål vart tredje år eller nåt sånt, annars skjuter priset i höjden. Men det funkar för mig, har ju inte haft ett enda hål de senaste 10 åren... det är nog för att jag äter godis jämt ;-)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: