Pinsamt i kubik

2010-08-16 15:20:31 » Kläder
Ni alla har säkert varit med om att det någon gång pipit från larmet när ni just varit inne i en affär och köpt något och är på väg ut...och då har det säkert berott på att kassörskan glömt att larma av någon pryl eller att en pryl haft två larm. När det händer känner man sig så otroligt skyldig fastän man vet att man inte snott något. Dessutom är det så pinsamt när alla förbipasserande tittar på en och tänker "jaha, så det är så en snattare ser ut".


Har någon av er varit med om att det har larmet har pipit när ni vart på väg In i en affär, och det är den första affären ni besöker och ni har inte köpt något som ni bär på i en påse? Idag hände det mig... Jag var på väg in till Åhléns i stan när det börjar tjuta... Folk som samtidigt var på väg ut började oroligt se sig omkring som om det var från dem och deras påse som det pep. Kassörskan som snabbt var framme sa åt dem att det inte alls var från dem utan från tjejen med barnvagn! Jaha tänkte jag, vad har jag köpt? Med kassörskans blick på mig gick jag ut ur butiken igen men larmet fortsatte tjuta. Jag tog av mig scarfen, men det tjöt ändå. Jag tog av mig klockan, men det blev ändå inte tyst. Jag klev till och med ur skorna utan resultat! Tröjan som jag hade på mig var nyinköpt så jag började känna efter ett litet vitt klisterlarm men hittade absolut ingenting... Kassörskan frågade om jag kunde hitta ett larm i en ficka på byxorna, men jag sa att de var flera år gamla och att jag borde ha märkt tidigare om det vart larm i dem. Jag kände ändå efter fast hittade naturligtvis inget... Sen började de fråga om mina trosor och min BH! Men snälla nån... Det var bara att förklara att även de var flera år gamla!! Så, nu vet alla det också... Nästa steg var att de ville klä av mig mina kläder *gah* så att de kunde köra plagg efter plagg i kassan för att kolla efter larmet...fast det var inte jag lika inne på. Istället sa de åt mig att lägga överkroppen uppe på disken för att höra om det skulle börja pipa i kassan. Häpp, inget hördes. Jag lade ryggen på disken, men inget hördes heller. Till slut sa de åt mig att sätta mig på disken (!!!) och DÅ började det pipa!!! "Du har nog ett insygg larm i byxorna. Jag ser att det är Lee-jeans du har på dig och det kan vara så då" Jag sa återigen att byxorna var flera år gamla...men då sa damen att larmen kunde återaktiveras efter en viss stund igen. Jaha, varför då?? Visst låter det Väldigt märkligt! Som om inte redan situationen hade blivit nog pinsam som den var så gick det inte att larma av mina byxor. Det ska ju komma ett sånt där klonk när kassörskorna larmar av prylarna men nu kom det inget klonk *grrr* "Larmet kommer att gå i varenda affär du kommer gå in i med de där byxorna" Kuuuul!!


Visst är det typiskt att när man är så glad över att man kommer i ett par märkes-jeans som har legat i lådan ett tag så kan man ändå inte använda dem.


:(
5 kommentarer
Helena
2010-08-16 18:39:41

Nu har jag missat nåt :P Att de inte gav sig...råkade ut för samma sak när jag gick in på Beginners i vintras...de insåg dock att något måste vara fel o lät mig passera in o ut utan tjafs.


Sara
2010-08-16 20:03:18

men hallå...när man kommer IN i affären!!? Och de säljer ju inte ens Lee på Åhlens...

Men vad sa de när allt var klart då? Fick du gå, bad de om ursäkt?...pep det i några fler affärer?


Admin
2010-08-16 20:06:47 » http://laprinzessa.blogg.se/

Visst var d konstigt! Ja fick gå...men d bad inte om ursäkt. D sa åt mig att kolla igenom byxorna när ja kom hem. Ne ja vågade mig inte in i några fler affärer efter d...


virre
2010-08-17 07:31:00

stackars stackars dig det låter ju fruktansvärt pinsamt.....jag hade varit eldröd o genomsvettig efter en sådan pärs....fy f-n!!!


Farsan
2010-08-18 19:02:38

Johanna ! Låt inte detta passera, eftersom detta är ju en jä-la kränkning av dig. Uppstår en sådan här situation så borde dom ju ha en handhållen testare

som dom har på flygplatserna. Tag kontakt med varuhuschefen och kräv ersättning för personlig kränkning av er båda. Som du vet så kan jag hjälpa dig med detta om du vill och törs ?

Jag skulle aldrig gått med på deras krav ! Då skulle dom fått ta dit dom i uniform i så fall.

Dom måste ha en policy, men dessa expiditer har absolut över reagerat. Eller kanske dom har den situationen på sin övervakningskamera som visar hur

jä-la dumma dom varit.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: