Fredagskräftismys

2010-08-21 16:40:44 » Mat
Promenaden till Jätten slutade med inhandlande av Västerbottensost och en jäkla massa kräftor *YAMMI* Vad gör man med det då? Jo man gör en fruktansvärt onyttig och kaloririk matpaj och frossar i kräftor tills man spyr! Pajen blev faktiskt otroligt god *berömmer mig själv* men jag är inte riktigt van vid den sortens feta mat så jag blev lite lätt illamående...och det hade inget att göra med det som fanns i glasen eftersom Fredrik fick min snaps och jag drack aldrig ur vinet.


Vad gäller vilket som är bäst av Flodkräftor och Havskräftor så har jag gått över till havskräftan. Det är ju dessutom mer lön för mödan när man väl skalat dem eftersom de innehåller med kött :)




Havskräftor.




Jag fick med mig två monsterkräftor hem från fiskbilen!

7 kommentarer
Sara
2010-08-21 18:55:15

Är det Cole & Son´s trädtapet jag skymtar i köket?


Admin
2010-08-21 19:28:31 » http://laprinzessa.blogg.se/

Ja d e d :)


Sara
2010-08-21 21:05:19

hahah...fasen vad jag är G R Y M! Och de tapeterna är även grymt snygga! LIKE! KOmmer passa perfa med en bumling där!


Anna
2010-08-22 15:32:19

Gott med kräftor... Och det var ena rejäla ena dessutom :)Vad var det för paj du gjort?


Admin
2010-08-22 20:04:09 » http://laprinzessa.blogg.se/

Jättemumsigt med kräftor :D Det blev ju en Västerbottensostpaj yammi Tyvärr blev inte efterrätten med Vaniljvisp istället för grädde så vidare värst god...


Anna
2010-08-23 16:20:55

Västerbottensostpaj äger :)

Synd att efterrätten inte blev till belåtenhet... Men du, det finns ju grädde med extra lång hållbarhet! Kanske du kan köpa hem sån till nästa gång du får ett spontant infall att göra pannacotta :)


Hanna
2010-08-25 21:47:16 » http://hannabanan.wordpress.com

Känner igen det där... Jag får alltid ont i magen i en vecka efter att ha ätit fet mat som meze eller thai men det är det värt för det är ju så GOTT! :D




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: