Nu kommer det vatten!

2010-04-10 20:00:55 » Mio

Helt ärligt så trodde jag att tjejerna skulle få gå kursen utan mig fastän det är jag som skrapat ihop mammorna så att kursen skulle bli av...för Mio är inte så glad i att bada i baljan hemma. Han var lite småorolig den första kvarten, men sen var det som att han glömde bort att han var i vattnet och fortsatte sitt snatter där han slutade när han lämnade mormor och morfar :) Han flirtade väldigt mycket med en tjej som hette Leija *hihi* Bäst på att bada var dock vilden Vilgot som verkar vara fler steg före de andra bebisarna redan! Hanna och Ella verkade trivas i vattnet liksom Helena och Elin. Många kompisar till Mio :)


Mio fick köpt sig ett par godkända blåa badbyxor som vi hoppas få använda nu när förhoppningsvis det startar en kurs på onsdagar. Tänka sig, nr-2-olyckan var inte framme denna gången! ;p *peppar peppar*


När vi åkte iväg till badhuset så kändes det som att man skulle vara borta en vecka på charter...för förutom bilbarnstolen (som fick hänga med både in i duschrummet och till simbassängen) så hade man skötväskan med sig och en annan väska med badgrejjerna. Fastän det var ett "litet" projekt hela grejjen så gick det :) Naturligtvis ville inte Mio ha mat innan vi åkte hemifrån, men som tur var fick han i sig lite käk i omklädningsrummet innan vi klev i bassängen.


Det tråkiga med att babysimmet gick så bra är att det ju kommer gå på onsdagar... På onsdagar hade jag ju tänkt att jag skulle gå på Mamma-jympan! Innan trodde jag att jag skulle klara av bägge sakerna efter varandra...men jag får kanske tänka om... Visst är det typiskt när det är två aktiviteter man gillar att de ska gå på samma dag... *hmmm*

1 kommentarer
Mios morfar
2010-04-11 09:20:01

Mio berättade för mig att nu satsar han på baby simmet så han kan kan vara med i OS år 2030........




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: