Vecka 28

2009-10-08 18:41:12 » Graviditet 2009/2010
Igår var det super-vuxen-varning! Fredrik och jag var, tillsammans med Helena och Micke, på info hos Försäkringskassan ang. hela karusellen kring att skaffa barn. Jag var väl helt med de första fem minutrarna men sen blev det liiite mycket siffror och konstiga ord hit och dit *haha* Men med tanke på att jag var helt blank innan jag kom dit så var det givande information. Jäkligt tur iaf. att man kan använda e-leg till de flesta ärenden! Någon som egentligen kommer ihåg hur man använder snigelpost *haha*


I måndags var det besök hos barnmorskan igen; S/F-måttet visade mitt på kurvan, dvs magens storlek är helt medel, känns ju bra :) Hjärtslagen hos Knatten va bra även denna gången. Just nu känns det rätt så meningslöst att gå dit... Förra gången sa jag till henne att jag tyckte att det var jobbigt att gå till jobbet direkt efter frukost och sätta sig framför datorn...varvid hon enbart gav som råd att jag skulle äta frukost tidigare *yeah right* När hon märkte att jag inte var nöjd med det svaret så sa hon typ "vill du bli sjukskriven så får du vända dig till en vårdcentral" vilket gjorde mig helt paff! Jag vill ju inte alls bli sjukskriven, bara ha lite ENKLA råd! *suck* Visserligen finns det säkert folk som mer än gärna vill utnyttja systemet och få gå hemma, men jag ville ju bara ha lite förslag på vad jag kunde göra så att jag skulle kunna fortsätta jobba, och desutom må bättre på morgnarna... I måndags så sa jag till henne att jag nu mår bättre än innan, och även den jobbiga känslan på morgonen känns bättre. När hon frågade hur länge jag skulle jobba och jag sa till två veckor innan bf så tittade hon jättesnett på mig och började tjata om ledighet! Visst är det något som är liiite skevt! *dubbelsuck*


Med andra ord så känns allt ganska lugnt just nu. Jag kan åter äta curry *asg* och kött går oxå ner *hoho* Senast igår åt jag en stor skål med popcorn *weee* Fortfarande inga som helst sötsug vilket känns jättebra! Dock så undviker jag gärna kolsyra och dricker helst fruktiga drycker.


Däremot så undviker jag allt som innebär att jag måste böja mig ner och ex plocka upp saker från golvet för det gör mig illamående. Tack Eva för hjälpen med att rensa bort ogräset där vi ska plantera häcken som nu har kommit! :) Får se hur mycket jag kan hjälpa älsklingen sen med att gräva ner plantorna, men jag kan ju alltid vara spring-flicka.


3 kommentarer
Linn
2009-10-08 20:36:01

jasså är de så snabba på att sjukskriva folk.


Hanna
2009-10-08 22:27:44 » http://hyunmee.se

Mäh! Skaffa en bättre barnmorska till nästa gång ;)


Maria
2009-10-09 16:45:28 » http://zigmagirl.blogg.se/

börjar bli jobbigt nu ;)

nu är ni välkomna och hälsa på om ni vill och om ni är friska




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: