Norges dag idag

2009-05-17 11:53:58 » Musik

Man får väl ändå konstatera att det nya systemet där folket har 50% att säga till om och juryn 50% att säga till om verkade fungera ganska bra eftersom alla segertippade bidrag kom till finalen. Dock så undrar man ju lite hur det fortfarande kan vara så att tex Cypern ger 12 p till grekland och hur de forna jugoslavländerna kan dela ut 12 p till varandra fastän nya juryn finns ! ! Att man kan ge sina grannländer höga poäng är ju visserligen inte konstigt eftersom man delar liknande musikkultur...men att ge 12 är ju inte alltid befogat.


Hur som helst, om denna juryn ska finnas kvar, så får man nog lära sig att det bidrag som är förhandstippat faktiskt också vinner. Förhoppningsvis kommer framtida förhandstippade bidrag falla mig bättre i smaken är "Fairytale"...vilket jag inte riktigt förstår. Han kan tyckas ha utstrålning, men låten är ju bara kooonstig.


Avslutningsvis så tycker jag fortfarande att vi skulle ha skickat Sarah Dawn Finer till Moskva...


Någon som ska med till Oslo 2010??!! :)

2 kommentarer
Hanna
2009-05-17 13:55:47 » http://hyunmee.se

Oslo 2010 here we come! :D


Mia
2009-05-17 21:07:55 » http://spaaniz.blogg.se/

jag vill med, jag vill med!!!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: