ESC-tankar

2009-05-06 21:05:44 » Musik
Kollade en snabbis på första repetitionernaeurovision.tv eftersom jag knappt kan hålla mig tills på tisdag ;p Även fast jag inte är ett fan av Norges bidrag så tror jag nog att han kommer vinna ändå...tydligen så gillar ju varenda jäkel det bidraget :/ Förövrigt så tror jag starkt på Norden i år där jag hoppas att Finland kommer placera sig bäst :)


Helt plötsligt har jag även kommit på att Sakis låt inte alls är så dum. Tydligen behöver den flera lyssningar. Och Sakis är ju alltid Sakis *leeer*


Jag fastnade även direkt för Schweiz i år faktiskt. Det enda bra som Schweiz haft med tidigare än väl Celine Dion och det var läääänge sedan :/ Riktigt skön låt det här :)


Arash i Azerbadjan, där ser man. Riktigt medryckande låt *me like* Hoppas det går bra för dem :)


Tycker att Armenien har en riktigt snygg och härlig musikvideo till sin sköna låt. Spännande om de vann. Men det kommer nog dröja lääänge innan ngn ESC blir större än Moskva 2009 eftersom man tydligen på scenen har installerat fler LED-skärmar än vad som tillsammans har varit med på samtliga ESC under 2000-talet!





Finland 2009: Waldo's people - Loose Control






Grekland 2009: Sakis Rouvas - This is our night






Schweiz 2009: Lovebugs - The highest heights






Azerbadjan 2009: Aysel & Arash - Always






Armenien 2009: Inga & Anush - Nor Par

3 kommentarer
Emelia
2009-05-06 22:29:10 » http://emeliasweden.blogspot.com

Haha! Du är ju HOPPLÖS och gillar ALLA bidrag :P Ge dig nu och välj EN favorit!!! Pöss!


Hanna
2009-05-07 09:47:46 » http://hyunmee.se

Heja Irland, Danmark och England! :D Håller med om att Azerbajdans låt är bra! Hade ingen aning om att det var Arash när jag hörde den första gången men nu fattar jag ;)


Johanna
2009-05-07 10:13:59 » http://laprinzessa.blogg.se/

Melle>> Om du missat det så finns det 42 bidrag med i festivalen och de ovan listade är således långt ifrån alla ;p




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: