Bebisdusch och inventering av bebiskläder

2009-12-07 13:44:02 » Graviditet 2009/2010
Igår fick jag överraskningsbesök av Hanna, Sara, Mia, mamma, Petra, Emelie och Caroline vilket jag verkligen inte alls hade förväntat mig. Fredrik är faktiskt duktig på att städa så det gjorde mig inte alls fundersam när han gav hela huset en genomkörare. Det jag dock Reagerade på var varför han tog på sig en jättevarm tröja efter han duschat när vi bara skulle vara hemma under kvällen och det dessutom var full fyr i brasan...han är väldigt varmblodig av sig. Jag hade duschat innan honom och tur var väl det för i utsatt tid när Hanna, Kim och Ella skulle dyka upp så står istället ett gäng glada tjejer utanför dörren och har med sig både presenter och fika i stora lass :)


I was surprised yes I was! Babyshower på G!


Tjejerna dukade upp värsta mastodontfikat och nu kan jag leva på muffins och mjukostar resten av året *yammi* Tack för att ni kom och för allt fint ni hade med er *kramar om*


Idag tänkte jag att jag skulle kolla lite noggrannare vad vi egentligen har i klädväg till Jörgen Jönsson...så jag hävde upp alla plagg i soffan och sorterade i storleksordning och plaggvis. Jag har ingen riktig koll på hur mkt man behöver, men det ser ut som att det inte behövs mer i strl 50/56 iaf ;)





Strl 50/56: 3 varma overaller, 7 st bodys, 4 st sparkdräkter, 2 par underbyxor, 3 par byxor och 1 varm tröja.





Strl 62, söt retrobebis: 1 body, 1 par byxor, 1 sparkdräkt, 2 par underbyxor och 1 par varma tofflor.





Strl 68, naken bebis?: 1 par byxor.





Strl 74, svartrockare redan?: 1 par byxor och 1 body.





Foto SVT: Jörgen Jönsson...




7 kommentarer
Emelie
2009-12-07 14:06:35 » http://tenshii.blogg.se/

Det får inte bli en Jörgen Jönsson.. nej nej!


Hanna
2009-12-07 14:52:33 » http://hyunmee.se

Det gråa och svarta kommer att matcha Jörgens röda hår perfekt!


Sara
2009-12-07 18:40:43

snygg han var då!

nästa gång får du förresten ta och fota alla oljor tycker jag ;)


Linn
2009-12-07 19:21:59

Blir det en pojke eller?

Kram på dig!


Virre
2009-12-08 07:36:12

Du kommer att klara den första tiden det märks ju o du vet sedan vill du ju ha det modernasta!!! :-) o då är det ju vårkollektionen som gäller.....


Anna
2009-12-08 19:50:00

Va kul det verkar med babydusch! :) Måste vara en företeelse som ni kör med i södra Sverige för här uppe har jag aldrig hör talas om att man gör så...


maria
2009-12-09 11:33:21 » http://zigmagirl.blogg.se/

tja! kanske det kanske, samt något mer..."större""

hade ni kul i söndags?! Tyvärr kunde jag inte vara med, pga barnvaktlöshet!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: