Madonna vs. U2

2009-08-10 15:40:12 » Musik
Ojojoj vilken stor besvikelse gårdagen blev!


Nog för att tanten är sjukt vältränad och har gjort supermånga hits genom tiderna så blev ingen av oss i sällskapet (bestående av jag, Fredrik, Mia och Anders) speciellt imponerade... Man skulle kunna sammanfatta hela kvällen som en enda stor ravefest där ljussättningen var det mest framstående...förutom den evigt dunkande basen... Visst fanns det gigantiska skärmar på scenen som kunde ha utnyttjats bra, men som tyvärr användes enbart till förinspelade MTV produktioner. De mindre skärmarna på sidorna visade Madonna...MEN någon borde lära sig filma för Madonna var för oss precis lika stor på de skärmarna som hon var på scenen.


Jag blev väldigt besviken på samtliga låtar som framfördes i skumma remix-versioner som dessutom var helt hopplösa för publiken att sjunga med i. Vilken live-artist vill inte ha ett sjungande publikhav?


Det mest skumma var nog folkmusiken, säkerligen inspirerad av hennes Kaballah-religion, som ingen verkade förstå sig på. Kissepaus!! Å hur kaxigt är det inte att strunta i extranumrena.


Det Fredrik och jag däremot VAR imponerade över var hur i hela friden som vi kunde få exakt SAMMA sittplatser under U2-konserten som under Madonna-konserten. Det finns ju ett antal platser på arenan om man säger så. Virre köpte U2-biljetterna och jag köpte Madonna-biljetterna *hmmm* Jag tycker det är skitskumt, nästan lite scary! Undrar så vad detta kan betyda!


Som en sista kommentar kan ovanstående två konserter jämföras och i striden så vinner U2 väldigt lätt. Det tycker jag säger en hel del eftersom jag, citat Mia: "trodde att jag kunde Madonna", och knappt hade hört något från U2. Det räcker helt enkelt inte att sätta en superstjärna på en tron på scenen och tro att dagens teknik gör hela showen...





U2-biljetterna och Madonna-biljetterna. Rad 7 platser 1058 och 1059.






6 kommentarer
Anonym
2009-08-10 20:15:14

Jätte konstigt med platserna tycker jag...mystiskt! Det bara måste betyda något...men vad...hmmm


Sara
2009-08-10 20:15:44

det var ajg som skrev innan...


Maria
2009-08-11 09:09:00 » http://zigmagirl.blogg.se/

du svarade på vad det röda var för något som Axel grejjade med


Virre
2009-08-11 11:37:59

usch det där med biljetterna är ju jättekonstigt!!! o jag blev också förvånad att ni gillade U2 bättre för jag trodde att ni kunde många mer av nadonnas låtar....MEN gör man om dem för mycket så att folk inte kan sjunga med då blir det ju inte bra det heller....


maria
2009-08-11 16:06:35 » http://zigmagirl.blogg.se/

jadu, johanna nu går det bara utför ;)

man blir lätt glömsk när man har en bulle i magen ( har jag börjat att märka nu)

Fortfarande sem?!!?

Usch jag jobbar imorgon och torsdag ..typ..eller om det blir någon mer dag innan tis då allvaret drar igång

ska ta ett snack med min röriga chef imorgon!


maria
2009-08-11 20:00:28 » http://zigmagirl.blogg.se/

Jaha okej, då kanske man kan få in en liten påhälsning innan veckan är slut.. får se om jag får någon tid över i veckan..så hör jag av mig!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: