Vecka 22 + 4

2009-08-31 20:52:51 » Graviditet 2009/2010
Folk pratar om hur de blir beroende av det ena och det andra och helst helt skilda saker tillsammans. Vissa får dille på saltgurka och krossade tomater emedan andra på senap. När jag får frågan vad jag har dille på så är det verkligen ingenting... Kanske för tidigt att säga, men jag tycker att det är hur skönt som helst. Snarare så är det så att jag struntar i att köpa påsen med chips eftersom jag verkligen inte känner för det - något som jag förut inte hade några som helst problem att läska min mun med. Det som jag inte kunde äta precis i början (kött och popcorn exempelvis) har börjat ge med sig så det är inte ett lika stort problem längre. Visserligen äter jag bröd nuförtiden (käkade bara knäckebröd förut i stort sett) vilket enbart beror på att jag vill ge kroppen de kolhydrater som den behöver, och det är väl den största förändringen fram tills nu. Godis är det som vanligt med att vi sällan har hemma, och de gånger som de finns så får man skynda sig att få i sig några bitar innan det inneboende godismonstret har slukat alltihop ;p


Det var matrapporten för denna gången - over and out...



3 kommentarer
Hanna
2009-09-02 11:11:35 » http://hyunmee.se

Vissa får dille på senap.. Hrmppf! Har du hört nåt så fånigt? ;p


Ehrniz
2009-09-02 18:00:58 » http://ehrniz.blogspot.com/

Jag har alltid dille på senap! Finns inget bättre tillbehör till mat. Man kan ha det på precis allt från fiskpinnar till fläskfilé.


Hanna
2009-09-02 21:28:59 » http://hyunmee.se

Gött Ehrniz, nu behöver jag inte känna mig ensam i världen om att tycka om senap... även om jag medger att det smakade bättre när man var gravid....




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: