Bugaboo Cameleon köpes

2009-08-30 14:29:07 » Graviditet 2009/2010

Igår for vi till en bebisbutik i Uddevalla efter tips från Helena om att de skulle ha nyöppningserbjudanden. Klart vi hamnade direkt i försäljarens händer så fort vi klev innanför dörren och bara kikade på barnvagnarna. Nu vet vi ju dock hur de flesta vagnarna fungerar *haha* så mycket som han ville berätta (och sälja naturligtvis) ;P Vi vill inte ha en mjuklift eftersom själva vagnen blir så stor då. Hårdlift får det bli!


Jag fastnade direkt för en slimmad vagn med smarta funktioner som dessutom var designad *hehe* Märket är Bugaboo av modell Cameleon och jag tror de flesta känner till den. Priset var ju tyvärr även därefter så nu försöker jag hitta en begagnad för typ halva priset.


En annan vagn som var nästan likadan som Bugaboo:n var Crescent av modell Diva. Dock var den lite större och lite klumpigare.


Högst på listan står Bugaboo:n. Vi hade egentligen tänkt oss en trehjuling men denna hade två svängbara hjul i fram så det blir i stort sett samma sak. Man kunde även låsa hjulen om man bara vill köra rakt fram :) Dessutom kan man byta ut i stort sett allt tyg i oändliga kombinationer vilket jag tycker är kul.





Crescent Diva (som sittdel) vs. Bugaboo Cameleon (som liggdel)



 

3 kommentarer
Carola
2009-08-31 18:19:11

ett litet tips... Lägg inte massa pengar på en liggvagn, man använder den så kort tid, vi köpte begagnad vagn och så lade vi mer pengar på sulky sedan, och mina barn har inte velat ligga i vagnen så jag köpte också en Baby Björn bärsele och det var nog vårat bästa köp... Lycka till i barnvagnsjungeln!


Hanna
2009-08-31 22:19:23 » http://hyunmee.se

Instämmer med föregående talare, visst hade det varit kul att ha en snygg och designad vagn och hittar ni en begagnad till rabatterat pris så är det ju toppen men det är som sagt under kort tid (mindre än ett år) som den används och frågan är om man vill lägga 10000:- då? Fast man kan ju alltid tjäna en slant på att sälja den sedan i så fall, något ni säkert redan har tänkt på. Jag gillade Teutonias och Brios vagnar bäst och om jag hade haft veto så hade det blivit någon av dem ;)


Admin
2009-09-01 07:16:05 » http://laprinzessa.blogg.se/

Andrahandspriset är inräknat svar ja :) Förhoppningsvis, av marknaden att döma, så kommer vi att gå plusminus noll i slutändan.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: