Hemmagjord sushi

2009-04-17 22:28:15 » Mat
Kul att så många har tyckt till om glasögonen! Henri Lloyd och Chanel ligger tydligt i topp :) Dock så sitter inte Henri lika bra på näsan som Chanel...så det kanske blir att ta ännu en sväng till optikern för att hitta ett liknande par med bättre passform. Jag återkommer senare med en glasögonuppdatering *hihi*


Tur att ni inte sa att jag skulle köpa Laura, för Fredrik tycker att jag ser ut som Bingo Rimér i dem :P


Fredagskvällen har förövrigt först spenderats på Friskis och sedan i köket tillverkandes egengjord Sushi  * y a m m i * Idag fick jag till jättegoda bitar :) Den ena sorten innehöll (som vanligt) avocado, crab fish och gurka med wasabi. Den andra sorten la jag laxbitar i tillsammans med crab fish och romsås...vilket blev  s u p e r g o t t  :D


Sushi är inte alls så svårt att göra själv. Testa vet jag :) Allt man behöver finns på bilden nedan. Naturligtvis varierar man innehållet efter eget tycke och smak.





För att överhuvudtaget kunna göra sushi måste du ha sushiris, risvinäger och en bambumatta.





Mina färdiga urgoda sushisar.


2 kommentarer
Mia
2009-04-18 07:44:43 » http://spaaniz.blogg.se/

sånna där till höger har jag fått smaka av hanna. Dom var smarriga! men det var några år sedan nu. tror inte ens att hon var tillsammans med kim då. Då kan du förstå hur längesen det är jag åt sushi!


Hanna
2009-04-18 11:36:21 » http://hyunmee.se

Mmmm! :D Dina sushi är mycket godare än mina!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: