Tanter ska inte va ute kl 12

2008-09-10 14:57:00 » Allmänt
Idag på lunchen skulle jag iväg och hämta biljetter på Folkets Hus i stan så jag for iväg en snabbis. När jag kommer fram står där redan en tant och vid disken och pratar med bägge receptionisterna (en var under upplärning). Tanten tittade i en broschyr och ville boka en föreställning i Trollhättan.

Receptionisten: -"då blir det rad 6"
Tanten: -"nä, rad 5 vill jag ha"
Receptionisten: -"okey, rad 6 är mer i mitten - plats 125. Men då blir det rad 5 plats 122"
Tanten: -"va? Plats 124 ska jag ha för den är i mitten, den brukar jag alltid ha"
Receptionisten: -"Konstigt för datorn säger att plats 122 är mest i mitten"
Tanten: -"Men då är det ju något fel på maskinen för plats 124 är i mitten"

. . . bla bla bla . .

Så höll de på hur länge som helst och kön växte. När tanten väl accepterat en av de platserna som föreslogs var hon väldigt kritisk när biljetten skrevs ut och hon tittade på priset.

Jäss tänkte jag, nu är det strax min tur! Men nähä, broschyren innehöll 4 olika föreställningar och hon skulle på dem allihop....inte alls störd av att det stod massa folk bakom! *hahaha*

Till slut fattade en av receptionisterna att hon kanske skulle gå emellan med en annan person i kön dvs jag.
"Vad gör tanten ute på stan klockan 12 när alla som jobbar har lunch då och stressar med alla sina ärenden då!??!!!"
Oj, tänkte jag det där eller sa jag det högt??!!
3 kommentarer
mia
2008-09-10 15:27:40

vill inte bli gammal!!! verkar inte roligt!



vad mysigt att få hem alla på jul. skulle med vilja ha det men så länge mormor och morfar orkar med det så kommer vi nog att vara hos dom. Och det är det som är jul för mig. Först är vi hos dom i thn och sedan bär det iväg till anders föräldrar i flo. så jag vet inte riktigt när vi ska sätta oss ner och bara fira jul vi i familjen?


Anna
2008-09-10 21:03:35 » http://annskipannski.blogg.se/

Gah, vad irri! Typ samma som tanterna (och farbröderna) som ALLTID far och handlar mat fredagar vid 14 och senare... Då alla som tagit helg ska handla :( Me don´t like!


Fluffet
2008-09-11 08:22:11

Håller med! Men de är ALLTID ute på lunch eller strax efter 16 då alla andra oxå ska göra ärenden! ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: