Viktigt

2008-10-30 17:58:22 » Allmänt

Tessan kom inte in igår på kvällen fastän vi ropade på henne... Hon tycker dessutom inte om kyla så det var väldigt konstigt att hon ville vara ute över natten.

Idag när jag kom hem från jobbet så satt det ingen katt och väntade på trappan - som hon brukar göra!! Så då började jag ropa efter henne. Ingen Tessan kom springandes mot mig :( Efter ett tag så hörde jag ett mjau! Men ändå kom ingen katt fram. Hon kanske hade hoppat upp på taket och inte kunde komma ner? Nä, ingen katt tittade ner från taket.

Då kom jag på att jag ju hade varit i garaget häromdagen och letat efter en förlängningssladd till en Halloween-ljusslinga som jag satte upp inne...och så tänkte jag på det som förra ägaren sagt om att hon vill vara med överallt och att hon blivit instängd i uteförrädet många ggr =/ Så jag öppnade garagedörren och där var hon =D *jaaaa* Genast ville hon in och ha mat :) Vad skönt att hon kom fram!!

Men nu till något viktigt...! Läste på Aftonbladet idag om en flicka från Kamerun som skadades svårt när hon var liten - Tatiana heter hon. Några läkarstudenter har hämtat henne till Sverige så att hon ska kunna opereras. Till den första operationen behövs 170 000 kr. Men det behövs nog mer. Jag blev iaf gripen av hennes historia och ska faktiskt sätta in en peng på plusgirokontot - gör det ni med!! Man inser inte hur bra man har det förrän man läser en sådan här sak:

http://www.helptatiana.com/




Så här ser Halloween-ljusslingan ut...

2 kommentarer
mia
2008-10-30 21:01:28

fräckt med er snygga tapet i bakgrunden


Virre
2008-10-31 11:09:49

ja du ser vad halloween kan ställa till med....utsvulten o rädd katt!!!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: