Hjälp! Kakeldekor?

2008-10-02 10:53:33 » Inredning
Eftersom vi inte ska göra om köket just nu för stunden så hade jag tänkt att på ett enkelt sätt ändå piffa upp det lite med hjälp av kakeldekor som ska klistras på! Visst, det kanske inte låter så roligt, men jag lovar att det kommer bli roligare än de ljusblå/ljusrosa fåglarna som är där nu ;p

Jag hade hittat en kakeldekor i Retrostil på nätet som jag gillade mycket och var precis på väg att skicka efter dem när jag fick för mig att det kanske var bäst att dubbelkolla så att jag faktiskt hade standardmåttet 15x15 på kakelplattorna. Tror ni inte då att vi har 20x20-plattor! Dubbelsuck! Och eftersom detta tydligen inte är ett standardmått så finns det heller ingen kakeldekor som passar utan alla dekorer passar enbart till 15-plattan *grrr*

Har googlat lite och läst att de med 20-plattor fått köpa metervara av självhäftande plast som de själva fått klippa till. För det första så verkar det krångligt, och för det andra verkar det då bara som att man enbart kan få dekoren enfärgad. Jag hade ju tänkt mig ngt slags mönster....

Så nu behöver jag hjälp och tips!

Hur ska jag göra???
1 kommentarer
Anonym
2008-10-02 18:21:29

såg att dom hade metervara på coop bygg. Visst det är ju säkert krångligare men roligare att ha gjort det själv.

om du går in på bilddagboken.se och söker på gullungen07. den 13 september gjorde hon om sitt kök.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: