Honey, I'm hooome

2008-11-18 20:09:32 » Allmänt

Skönt att vara hemma igen, och skönt att ha överlevt flygresan ;p Återstår att se nu om jag har blivit ngt klokare av två-dagars kursen i "Upphandling och avtal" som tog upp olika regelverk i byggprocessen :) Det visade sig, tyvärr, att betoningen hamnade på avtalet mellan Beställare och Entreprenör och inte avtalet som berörde oss Konsulter...vilket ju var därför jag kom dit =/ Sistnämnda avtal togs inte upp  förrens sista halvtimman (tror jag) (!!) då jag redan hade fått lämna kursen för att hoppa på den väntandes taxin som skulle ta mig till Bromma och mitt flyg... Dåligt tycker jag när det på schemat stod att detta skulle gås igenom redan dag ett! Men, men...det kanske blir så när typ varenda deltagare antingen var Beställare eller Entreprenör...endast jag och en tjej till var konsult.

Här hemma har Fredrik varit duktig och målat väggarna en gång :) Färgen verkar dock täcka dåligt eftersom man antagligen får måla tre ggr...får se om vi åker och köper annan färg eller inte. Den vi målar med nu är köpt på Bauhaus... Tapeterna beställde han igår. Förresten, man kanske inte ska lägga ner så mkt tid och energi på tapeter ändå eftersom man inte verkar lägga märke till dem...inte jag iaf vad det verkar...för inte tänkte jag på att Emelie har samma tapet som vi har i köket (fast grå) och nu heller inte att Sara har samma tapet som vi valt till TV-rummet ;p

0 kommentarer


« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: