Celine Dion i Globen

2008-06-10 19:08:17 » Show
Biljetterna släpptes i november och tog slut på två röda! Jag fick naturligtvis tag på två stycken och en kombinerad weekendresa till Stockholm planerades. Gött att ha långhelg ibland :)

Vi åkte upp på torsdagen redan så att vi kunde vara med när 08:orna firade Nationaldagen. Det var jippon precis överallt! Eftersom det verkade lite lett på Skansen med nyckelharpa o sånt så gick vi till Kungsträdgården istället där det förövrigt var matfestival med fullsmockat med folk! Vi satte oss på en bänk och käkade och lyssnade till Peter Settman och Lasse Lindh :)

Vid skeppsbron hade skeppet Götheborg lagt till så där ville älsklingen göra ett studiebesök och jag hakade på. För mig var det bara en stor båt....som visserligen hade seglat till Kina... ;p




Fredrik samlar gula och blå ballonger




Götheborg


På kvällen samma dag tog vi en snabbis in på Grönan där vi såg Markoolio och Linda Bengtzing uppträda *haha* Lite fööör mkt folk till vår smak så vi fortsatte vägen upp och smet ändå in på Skansen en sväng. Hann precis med att se Charlotte Perelli bränna av sin Hero.




Utsikt över Stockholm från Skansen




Nattamat - LaxPlanka! Älsklingen fick hjälpa till....



Eftersom vi hade fått tips av Karin om Långholmen så tog vi tunnelbanan en bit och strögade resten av vägen genom Söder. Helt plötsligt så förstod jag vad folk menar när de säger att de tycker så mycket om Stockholm. Själva city ger jag inte mycket för, men Söder var jättemysigt :)
 
Efter lite sol och fika vid Mors Stuga så gick vi vidare och hittade en jättemysig restaurang - var typ som att sitta i någons vita trädgårdsmöbler.




Solar på Långholmen




Pannkaka med hjorttronssylt *mums*



På kvällen var det då dags för THE BIG MOMENT! Mrs Celine Dion... Ingen av oss hade aldrig varit i Globen tidigare så det var jättekul att det var slutsålt - 13500 personer. Scenen stod jättebra placerad i mitten så att alla i hela arenan såg bra - smart.

Man förstod väldigt snabbt att hela arrangemanget och showen var av världsklass - imponerande och superbra! Hon har verkligen en hur mäktig röst som helst och hon gjorde sig verkligen bra live. Dessutom tyckte jag att hon verkade hur gullig som helst, en ödmjuk diva :)

Celine hissades ner på scenen i en gigantisk videokub med 4 lösa skärmar och inledde konserten med "I drove all night". Scenen var grymt fräck där både orkestern fick plats och där Celine med jämna mellanrum sänktes ned för sina klädbyten.

Jag trodde inte att man kunde bli berörd av musik...men det blev jag verkligen. När hon börjar sjunga sin andra låt "The power of love" så känner jag hur jag börjar andas tungt... När hon därefter går vidare med "It's all coming back to me" så blir upplevelsen total och jag tår tårar i ögonen!!! Herregud, jag kände mig som Julia Roberts i Pretty Woman när hon går på Opera för första gången... Det ögonblicket var det vackraste under hela kvällen och bland det mäktigaste jag varit med om. Jag trodde dessutom jag var ensam om mina tårar, men jag såg näsdukar både till höger och vänster.

Kvällens överraskning var när hon plockade upp Robert Wells från publiken som spelade en låt som de gjort tillsammans.

Avslutningen var förstås "My heart will go on" och var väldigt stämningsfull - hela arenan var knäpptyst och det hissades ner massor med levande ljus från taket.

Så många stående ovationer under en och samma kväll har jag aldrig tidigare varit med om.
Sammanfattningsvis var det bästa jag har varit på!
5 toasts av 5 möjliga :)




Foto: rockfoto.nu. Celine Dion i Globen.




Foto: rockfoto.nu. Celine Dion i Globen.




Avslutande glass på Hötorget innan hemfärd.
2 kommentarer
Fluffet
2008-06-11 08:16:20 » http://fluffet.wordpress.com

vilken härlig helg ni verkar haft :)

Träffade du inte anna i globen? ;) En annan kompis till mig som va där :D hihi!

MEN! Jag lovar att smögen inte suger det heller, så jag är faktiskt inte avis hihi


Anna
2008-06-11 10:50:57 » http://annskipannski.blogg.se/

Wow, vilken helg! Tur med vädret också! :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: