Utmaning

2008-02-05 20:47:26 » Allmänt
Namn: Johanna Marianne Wikström

Alias: Prinzessa

Hemligt alias: Har inget

Ålder: 25

Bostad: Hyresrätt, 2:a

Avskyr: Falska människor

Tycker om: Att resa till värmen. Att shoppa. Att sjunga Singstar. Sushi.

Ditt bästa minne: Att stiga iland på paradisön Similian Island i Thailand 2007.

Ditt sämsta minne:
...har jag redan förträngt...

Pinsammaste du gjort: kommer inte ihåg ;p

Din bästa sida: Envis

Din sämsta sida: sover gärna (för) länge på helgerna

Beskriv dig själv: Målmedveten, busig, noggrann, snäll.

Kärlekslivet: Inget att klaga på ;p

Klädstil:
Klänning, leggings och stövlar.

Komplex:
min dåliga hy... :(

Vad finns i fickorna:
kvitton och servetter

Jacka: Typ kappa med dubbelknäppning.

Bästa personen du vet: Fredrik såklart! :*

Sämsta personen du vet: någon som medvetet går in för att göra någon annan illa

Drömyrke:
att fortsätta utvecklas inom mitt nuvarande jobb som byggnadskonstruktör.

Dröm: att få uppleva platser som man bara trodde fanns i fantasin.

Det första du tittar hos kilar: rumpan

Det roligaste du gjort:
alla äventyr i Thailand.

Piercingar:
Hål i öronen

Tatueringar: nej å nej

Samlar på: när jag var liten samlade jag på frimärken *nerd* Nu samlar jag på upplevelser och erfarenheter :)

Intressen: umgås med sambo och vänner, träna, blogga

Höger- eller vänsterhänt:
högerhänt, men delar ut kort med vänster...

Humör just nu:
ganska nöjd med dagens prestationer faktiskt så jg är glad.

Favoritgodis: älskar choklad, men frossar helst i popcorn.

Är det nåt du absolut inte äter: nuförtiden är ju inte blodpudding så vanligt...men jag undviker helst konserverad ananas...

Kläder just nu:
svart/grå klänning och strumpbyxor

Musik just nu: Alicia Keys - No one

Vad sa du senast: hej då älskling (Fredrik spelar innebandy med kompisar)

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: typ så som i "Pirates of the Caribbean" med massa spännande kläder och utstyrslar

Sommarplaner: om vädret sviker är jag sugen på en resa till Grekland. Förövrigt är konserter till Bruce Springsteen, Diggiloo och Celine Dion inbokade *jippii*

Är du bra på matte: ja det blev ju en del på Chalmers

Fisk eller badkruka: älskar att bada

Längd och vikt: 171 cm och 65 kg, perfekt BMI m.a.o   ;p

Hur många kuddar sover du med: två

Favoritväder: så som det borde vara i Sverige på sommaren men som man endast hittar utomlands.

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig:  kniv, överlevnadshandbok, fiskenät

Spelar du nåt instrument: nej tyvärr...

Morgon- eller nattmänniska:
på vardagarna morgonmänniska, på helgerna nattmänniska.

Sparare eller slösare: Ekonomisk men unnar mig sådant som jag anser mig förtjäna.

Vem är viktigast för dig: Fredrik och min familj

Bästa film:
många 80-talsfilmer

Tror på liv på andra planeter: vi kan ju inte vara ensamma i detta stora universum!

Kommer du ihåg din första kärlek:
Jag har tydligen skrivit kärleksbrev till Olof när jag var liten.

Älskar du henne/honom fortfarande: Nej

Har du några homosexuella vänner: Nej

Tror du på mirakel: Jag är inte religiös, men saker kan säkert styrs av ödet.

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja

Ser du dig själv som tolerant mot andra: Beror på den andra personen...

Ser du på kärleken som ett misstag:
Nej, varför då?

Bio eller promenad: Bio så klart!

Är du kittlig: Beror på studen.

Snarkar du: Kanske ibland.

Stjärntecken: Fisk.

Rädd för insekter: Livrädd för spindlar och andra stora flygfän.

Äckligaste insekten: Långben som kan dyka upp på kudden när man sover...

Största svaghet:
Lite tillbakadragen i vissa situationer.

Det här är jag bra på: Att få saker gjorda.

Bästa bok: Kommer inte ihåg vad den senaste skönlitterära bok jag läste hette.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja: Att kunna flyga så klart - frihet!

Chips, morötter eller godis: Morötter med guacemoledipp

Pizza eller hamburgare:
Pizza

Skriver du dagbok: Bloggar

Har du nån flickvän/pojkvän: Förlovad och sambo.

Stökigt eller välstädat: Städat på måndag, stökigare på fredag.

Gungar du på stolen: Nej....eller räknas "gungningen" i "fjädringen" på kontorsstolen?

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Det skulle inte vara första tanken precis.

Vilken hand håller du gaffeln i:
Höger

Hur är din drömtjej/kille:
Som Fredrik så klart <3

Hur många syskon har du: 3 systrar

Vad är du mest rädd för: Att mista någon nära och kära

Saltar du på maten: Ja, salt är gott.

Gillar du att sjunga:
Japp. Först var det karaoke. Nu äger jag Singstar!

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför: Natur-Teknisk: jag ville ju bli ingenjör :)

Anser du att du är stark: Ja, ibland.

Brukar du sola:
Så ofta tillfälle ges. På luncherna på jobbet pressar jag i Brassestol vid entrén.

Vad gör du om du får hicka: Försöker hålla andan.

Röker du: Nej

Snusar du: Nej

Använder du knark: NEJ!!

Kaffe, te eller inget:
Kaffe på morgonen - te för att bli varm - vatten under och efter träning.

Har du en besatthet: Haha, jag vet inte.



Nu har jag varit extremt jobbig men faktiskt genomfört utmaningen som Maria skickade på mig.
Nu utmanar jag Magdalena, Emelie, Anna, Veronica och Hanna att göra samma sak.
1 kommentarer
Anna
2008-02-06 16:52:36 » http://annskipannski.blogg.se

Sitter och jobbar med utmaningen... Har kopierat din lista till ett worddoc. Och så fort jag börjar radera Fredrik som Bästa personen så kommer en felrapport fram och dokumentet stängs... Har hänt på samma ställe flera gånger nu... Så jag får svara på alla andra frågor och sedan försöka lösa hur jag ska kunna radera Fredrik utan att det hakar upp sig.
Eller är det meningen att jag ska skriva av hela listan? ;p




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: