Scrapbooking baskurs

2008-02-28 19:10:35 » Scrapbooking
Igår hade jag och Maria dejt på stan. Vi började med mat på Strandgatan och mumsig efterrätt :) Tjötade bort några timmar där innan det var dags att gå till Inspirationshuset för vår inbokade kurs i Scrapbooking. Till en början verkade det som att tillställningen skulle bli seg och tystlåten, men när väl källarlokalen fylldes och alla satt sig vid sina platser så började inspirationen flöda och nyfikna tjejer vandrade bordet runt och samlade input från varandra. Faktiskt jättemysigt! Skönt dessutom att börja med en grundkurs så att man får med sig allt från början.

Alla fick plocka ut 3 av sina 10 kort som man skulle ha med sig (förutom smarthead jag som tog med 54 st) och sedan gå upp i butiken och välja ut de papper man ville använda. Kursledaren fanns alltid till hands och hjälpte till och tipsade.

Jag har alltid tyckt om att pyssla och tror verkligen att detta kan bli hur kul som helst :) Jag och Maria blev riktigt bitna och har redan planerat in nästa kurs som är en fortsättning på denna.

När jag ändå var där så passade jag på att köpa med mig lite bra saker hem, bland annat en pappersskärare som jag inte förstår hur jag kunde klara mig utan när jag gjorde alla mina julkort....



Maria scrappar
Tacksam bild på Maria som mumsar fika ;p och scrappar om Axels dop.



Jag scrappar
Jag scrappade om Thailand.


1 kommentarer
Maria
2008-02-29 09:57:24 » http://zigmagirl.blogg.se

hmm..snygg bild hörru! jag har massor sidor på min dator (sitter på thomas nu eftersom internet på min strejkar, men jag ska kolla upp detta! jag och thomas ska kolla på datumerna på nästa kurs nu i helgen, å se om det stämmer in med hans...återkommer




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: