Melodifestivalen uttagning #1

2008-02-10 14:12:24 » Musik
Typiskt att Velvet inte går vidare bara för att jag tyckte om hennes låt! Nänä, skit i Velvet bara och skicka Christer vidare till Globen istället....det blir nog bra.... NOT! Jag känner nästan en deja-vu från tiden när Brandsta City Släckers var med...hallå, hur hade det fungerat i Europa??!! Vet ni inte att det är Tysklands kall att skicka bidrag som hela världen skrattar åt!

Tur iaf att Amy gick vidare som helt klart var den bästa artisten på scen. Dessvärre har nog inte hennes låt så stor chans i finalen eftersom den inte riktigt satte sig på hjärnan.

Vad E-type och The Poodles gjorde tillsammans funderar jag fortfarande på...det var ju inte bra live. Skumt att låta E-type sjunga istället för den duktiga sångaren i The Poodles...E-type kan ju inte sjunga, det är ju därför han har två uppumpade körtjejer...

Hörde ni vilken låt som Michaels låt var plagiat av? Karl Martindals Love Turns Water Into Wine! Martindals låt var bra, och likaså den här. Synd att den inte gick vidare till andra chansen.

Sussie Tapper hade ju helt klart ett genomtänkt framträdande i år. Inte nog med att hon sjunger om mirakel, utan hon är verkligen tapper som vågar ställa upp trots sin sjukdom. Heja Sussie :)


5 kommentarer
Mamma & Pappa
2008-02-10 16:26:37

Johanna.......
Amy var kass !! Hör bara på hennes barnsliga röst.
Carola var lika gammal när hon vann, men f-n så mycker bättre än AMY.
Vi tyckte oxå Velvet skulle gått vidare.
Heja Crister.............


Emelie
2008-02-10 17:26:20 » http://tenshi.blogg.se

Alltså, att Christer ens fick gå vidare är ju ett under, Vadå dansband.. han hör inte hemma på eurovision pappa! thats it! Och Amy låter som en barnrumpa, hon är ju ingen som jag kan rösta på i eurovision! jag tyckte även Sussie Tapper var brave som ställde upp, mysigt att hon sjöng till sin man. Men lite glädje kunde hon haft i sina ögon.. En sammanfattning på första delfinalen är: Kassa bidrag där ingen kan vinna i Eurovision! Hoppas det är bättre nästa vecka..


Fluffet
2008-02-10 18:37:10 » http://fluffet.wordpress.com

eh.. jag är chockad av ditt inlägg. Fan hela deltävlingen sög ju. Inte en endaste låt skulle gått vidare varken till final eller andra chansen.. Nä fy fan. Jag hoppas på Lasse lindh nästa vecka..


Anna
2008-02-10 21:57:22 » http://annskipannski.blogg.se

Din recension av melodifestivalen var på pricken lik min!... Kan jag kopiera ditt inlägg och sätta det i min blogg? ;p


Farsan
2008-02-14 18:32:47

Emelie..........
Vi skämtar om periodaren Christer. Han skulle inte ens fått vara med !!!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: