Melodifestivalen försnack

2008-02-23 17:33:52 » Musik
Har även denna vecka tjuvat och lyssnar på bidragen på nätet.

Helt klart så har BWO det bästa introt, men sen kan jag inte hjälpa det men jag tycker verkligen att alla deras låtar låter samma! Visserligen skulle de nog funka bra i ESC, men bara om inte svenska folket redan har tröttnat på den efter första lyssningen. Fast det är klart, men en outfit som tydligen ska liknas vid gubbarna i en kortlek så lär man kanske kunna rida på Ukrainas kläd-våg från förra året.

Andra bidraget är bara sååååå trist!! Jag pallar verkligen inte tradiga låtar från balkan som alla låtar likadant i melodifestivalsammanhang *blä*

När Fridas sommarplåga kom så var jag inte en av dem som diggade den. Däremot tycker jag bättre om denna låten. Fast är det verkligen så likt henne? Jag tycker iaf att d va gott gung i den. Aningens barnslig dock!

Har aldrig gillat PayTV när de varit med i Mellon tidigare. Nu är det en av gruppmedlemmarna som ska försöka sig på en precis likadan låt som norska Sissel's låt "Prince Igor". Etno har alltid fungerat, och denna tar sig säkert vidare på något sätt.

Jag tycker om Patrik Isakssons musik och hoppas att denna går direkt till final! Bra som de flesta av hans låtar :)

Det mest enformiga bidraget står väl Caracola för, här var det inte mycket text, bara "oooaaaa" hela tiden. De går dock säkert vidare pga deras snygga outfit.

Aaaainbusk är väl ganska tråkiga va! De passar inte riktigt in i festivalen. Dessutom ser de ut som ett gäng tanter. Fin låt dock.

Escobar hade ingen höjdarlåt - boring!

Vilka tror jag på då?

Final: BWO & Patrik
Andra Chansen: Therese & Caracola

1 kommentarer
Emeliie
2008-02-24 12:12:15 » http://www.emeliiepettersson.blogg.se

Svar: Hej! Nä, har faktiskt aldrig hört det:P Vad glad jag blir=) Tack:) (tror jag tar det som en komplimang;) ) hehe. Har du haft SPARTY någon gång? :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: