Julgranen

2008-12-18 19:19:55 » Allmänt

Igår tänkte jag o F samma tanke - att idag ska granen in! (jag veeeet att det råder delade meningar om NÄR man egentligen Får ta in granen och klä den...men nu gör vi så här och det brukar bli så bra så *hehe)

F drog in granen och råkade naturligtvis sparka på en mkt nyfiken Tessan mitt under all granris så att hon for till skogs...säkerligen förbannad blev hon för sen kom hon inte tillbaka. F blev orolig - men hon blev nog bara sur på honom för hon kom in när Jag öppnade dörren *leeeer*

När vi ställt upp granen i sin fot så såg vi hur fruktansvärt stor den var! Gosh, man ska ju få plats att röra sig med! Så F hämtade sekatören till mig så att jag kunde snygga till den lite *eeeehe* och vips så såg allt mkt bättre ut =D Granriset försvann snabbt in i öppna spisen :)

Eftersom vår ljusslinga pajjade förra året så kunde vi inte klä granen igår...så den fick stå helt naken under natten. När jag vaknade på morgonen så märkte jag inget först, men sen såg jag att Granen låg ner!! Jaaaa, vem kan vara skyldig måntro!!! Hmmmm.....tur i oturen att vi inte hade hunnit klä den =/ Fast ikväll ska den kläs och jag hoppas nästan att hon fick den över sig så att hon i fortsättningen håller sig borta därifrån *hmmmm*

1 kommentarer
mia
2008-12-19 01:18:29

ja, vi har ju både barn och katt som vi kommer att få hålla koll på. pust och stön ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: