Mer regn = mer OS-tittande

2008-08-08 19:56:19 » TV
Jag brukar inte sitta och kolla på hela OS-invigningar,, men denna gång så ville jag faktiskt inte missa den! Något speciellt skulle ju säkert komma ur den...och det gjorde det ju... För det första så känner jag mig ganska illa till mods när jag ser militärer marschera på det viset som flaggbärarna gjorde =/ Vidare så kändes det ganska falskt att visa för världen alla sina olika folkgrupper hand i hand när det uppenbarligen inte alls fungerar så i landet. Helt sanslöst att 1,5 miljoner människor i landet har blivir tvångsförflyttade från sina hus som del av den falska fasaden som landet visar upp.

Dessutom så ville jag inte missa hur elden skulle tändas, för det skulle ju bara bli bra! Tyckte det var riktigt fräckt hur fackelbäraren blev upphissad upp till taket på arenan :)

En annan sak som jag inte riktigt förstod var varför Christian Olsson bar den svenska flaggan?? Han ska ju inte ens tävla i år. Varför fick ex inte Stefan Holm bära den - han som ju tävlar sitt sista år!

Hur som helst...solen i Sverige har ju verkligen gått och lagt sig och det innebär ju helt enkelt att ju mer det regnar och ju kallare det är ute, desto mer tittande på OS blir det!
2 kommentarer
Virre "Bråkstake"
2008-08-08 23:39:55

tänk att jag tyckte det var helt rätt att christian fick bära flaggan! Han är ju superbra och dessutom har han ju inget att vara spänd och nervös inför så han kan bara njuta av invigningen!


Fluffet
2008-08-11 09:34:45

det var väl inget konstigt att Christian fick bära flaggan? Synd om stackarn som inte kan vara med ju :(




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: