Säga till eller strunta i?

2007-11-08 18:58:15 » Allmänt
Igår när jag cyklade hem från jobbet så såg jag ett gäng småkillar i Hjortmosseparken sparka på lyktstolpar som lyste...tills de slocknade... Åååå, jag hade så stor lust att köra fram till dem och ge dem värsta utskällningen!! Men vad hade det tjänat till? De hade ju bara sett mig som vilken av deras mammor som helst vilka de varken respekterar eller lyssnar på...*suck* Eller så hade de snott min hoj och skurit sönder däcken på den och slagit ner mig. Visst, de var små, men de var många!

Frågan är: vågar man gripa in eller inte när något händer? Detta var ju en väldigt "mild" sak jämfört mot vad som man kan få bevittna om man har otur. Om man t.ex. skulle se någon bli nerslagen när man cyklar hem på kvällen när det är kolsvart ute, skulle man göra något då? Med största sannorlikhet skulle säkert man själv även bli nerslagen... =/ Usch! Tänk om jag blir nerslagen och ingen skulle komma och hjälpa mig.... Hemsk tanke!!
1 kommentarer
Fluffet
2007-11-09 07:03:00 » http://fluffet.wordpress.com

Jag säger ta mod till dig o säg till. I detta fallet var det ju inte så farligt (samtidigt som det är större chans att man vågar då) ;) Men se bara hur många vittnen det var vid dödsmisshandeln i stockholm.. Fega j*vla svenskar säger jag. Sen får man ju inte vara korkad heller. Gå på ett gäng om man inte ser nån annan i närheten kan ju vara dumt.. Nä ring först polisen och skrik sen allt vad du har så alla boende och förbipasserande inte kan undgå att höra dig :D




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: