pinn-träning

2007-11-02 17:51:41 » Allmänt

Igår var jag och Emelie på ett Friskis pass som heter Medel/Station, hade aldrig testat det. Jag brukar faktiskt inte ha svårt för övningarna, men det fanns EN övning som jag bara inte kunde göra!

Tänk er följande:
Ni ligger på rygg på golvet med benen raka längs golvet. I händerna har ni en pinne som vilar över bröstet. Sedan kryper ni ihop med benen så långt mot er ni bara kan, typ kurar ihop er, knäna mot hakan. Därefter ska ni försöka, utan att släppa taget med händerna, föra pinnen runt era ihopkurade ben (jella fötter att vara ivägen) så att ni har pinnen mot rumpan. Slutligen för ni pinnen samma väg tillbaka och lägger er raklånga med benen utsträckta och armarna på golvet ovanför huvudet.

Någon som klarade det? Jag kunde bara inte komma runt mina j***a ben! *grrr* Jag måste ha för korta armar eller något. Jättekul att komma till jobbet idag och förklara problemet för mina jobbarkompisar på fikat och de enda två som provar inte har några som helst problem *gah*
Härmed är Hanna och Magdalena utmanade!

2 kommentarer
Mahgs
2007-11-02 17:58:10 » http://dalmatians.se

*monterar genast ner duschstången och provar* :p


Emelie
2007-11-02 20:00:56

Ja, det va en spännande övning.. ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: