Badminton & konsert

2007-11-22 19:16:00 » Musik
I söndags så tvingade jag Veronica och Ulf att spela dubbel mot mig och Fredrik i Badminton. Det skulle ju inte vara någon match att vinna över dem! Swosch stack vi iväg till InterSport och köpte proffs racketar och proffsbollar för att bräcka deras 49:- rack från bensinmacken. Dessutom är de ju äldre än oss, och har förhoppningsvis mer krämpor...

Det började med att Virre skulle försöka förklara reglerna i dubbel, vilket gick sådär bra. Jag har aldrig haft talang för regler i bollsport...knappt så jag fattar hur offside i fotboll fungerar. Tror vi fick till en förenklad variant...men hela tiden fick Badminton-häxan säga till oss vilken ruta vi skulle stå i när vi servade. Vaddå Jämn? Vaddå ojämn? *gah*

Till slut fick vi igång ett hyfsat spel, och första matchen vann Virre och Ulf. Jag hade förhoppning om att det skulle vara en engångsföreteelse...men ICKE! De vann bannemej varje gång! Jag trodde inte det var sant! De döljer sin sportsliga talang på något vänster...de myglar *hmpf* Virre var en riktig hejare på snabba smachar rätt ner innaför nätet i mitt hörn *grrrr* Jag tog inte en enda sån boll...och det lärde hon sig...vet inte hur många poäng de fick där. Fredrik sa att han tyckte att jag var seg, och Ulf tyckte att jag sprang för dåligt *hmmm* Jag är väl ingen badmintonspelare då. Men Fredrik var faktiskt inte mkt bättre än vad jag var, våra motståndare var oss överlägsna. Kanske blir det bättre nästa gång...?! *hoppas*


image51
Fredrik efter uppvärmningen


I tisdags var jag, Fredrik och Fredriks mamma iväg på konsert i Vara där Patrik Isaksson & Sarah Dawn Finer spelade. Konserthuset i Vara var ganska litet, men det gjorde att man kom nära artisterna på ett annat sätt än man är van vid. Patrik började sjunga och spela några låtar, för att efter ett tag bli avlöst av Sarah. Bägge två var jätteduktiga live! Bägge två sjunger jättebra! Sarah var dock den som var mest spontan och rolig, hon var riktigt alert på publikens reaktioner - kul.


image52
Konsert med Patrik Isaksson & Sarah Dawn Finer


image54
Sarah och Patrik


image55
Sarah och Patrik
2 kommentarer
Virre
2007-11-23 08:12:43

vadå försöka förklara regler.....det var ju glasklart!!! alla regler som gör att ulf o jag vinner är riktiga och lättförståliga regler!!!


u
2007-11-23 09:39:02

eftersom det är en materialsport...köp riktiga badmintonskor!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: