footloose på storan

2007-12-02 17:45:40 » Musik
Igår var jag, Fredrik, Emelia och AndersStoran i Göteborg och tittade på musikalen Footloose där bla Måns Zelmerlöv och Anna Sahlin medverkade. Kvällen började dock med middag på Storans restaurang som ligger rakt under Stora Salen. Jag valde bräserat lamm (heter det så?), vilket var jättegott! Brukar inte äta lamm, men det var en riktig höjdare. Fredrik och Anders varlde en annan sorts lamm, medan Emelia åt oxfilé. Naturligtvis drack vi rött till *hihi* Vet inte hur ,ånga gånger Fredrik sa "Jag kör, så jag vill ha Loka" *haha*

När vi var mätta och belåtna och även hade tryckt i oss diverse sötsaker till efterrätt så gick vi bakvägen via en trappa rätt in i salen nästan, allt tajmades jättebra. Vi hade dessutom jättebra platser, som jag beställt naturligtvis *haha* De kungliga platserna ;p

Musikalen varade ca 2,5 timmar och man satt och log varenda sekund. Jag tyckte att det var en jättebra föreställning! Naturligtvis fick alla medverkande stående ovationer av mig och Emelia :)

Jag kan tänka mig att många valde att köpa biljetter till Footloose för att Måns skulle medverka (ja, jag erkänner, även jag), men så här i efterhand så tycker jag nästan inte att han höll måttet. Min favorit blev helt klart istället huvudrollsinnehavaren som spelade karaktären Ren (Peter Johansson). Det skulle inte alls förvåna mig om han skulle bli mer offentligt igenkänd inom kort!

Anna Sahlin gjorde helt ok ifrån sig, inget att klaga på...utom möjligtvis lite av dansen. Men sen vann hon ju inte "Let's Dance" heller ;p

För att sammanfatta, I Love 80's!! :-D
Betyg: +++++

Tack Melle och Anders för en trevlig kväll och trevligt sällskap. Även för glöggen innan och nattamaten efter ;p
*pöss*


image80
Two lost babes


image81
Anders och Fredrik


image82
Mmmmm....Creme Brulé


image83
Royalties: jag, Melle och Anders
2 kommentarer
Fluffet
2007-12-03 09:13:16 » http://fluffet.wordpress.se

haha, vad har du för dig på första bilden egentligen? :D

Verkar som en bra kväll! Måns e mer snygg än bra tycker jag ;)


Hanna
2007-12-03 21:21:42 » http://hyunmee.se

Å, vad mysigt det ser ut! Och jag vet att du varken kommer att gilla det här eller hålla med, men du har faktiskt vissa likheter med Mariah Carey när du är blond :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: