Da´n före Doppareda´n

2007-12-23 20:53:51 » Allmänt
Imorgon är det Julafton! Tycker faktiskt att det känns bättre med Julafton i år, alltså att man har hunnit varva ner och låtit julstämningen infinna sig. Kanske beror det på att Jul är på en måndag och man har haft hela helgen på sig. Imorse när vi vaknade så kändes det hur bra som helst att inte ha något speciellt inplanerat, och att inte heller känna att man måste handla in de där sista klapparna. Vi åt en lugn och skön julfrukost och tog god tid på oss. Sedan bestämde vi oss ändå för att ta en sväng ner på stan, men mest bara för att komma ut egentligen. Väl nere så kikade vi runt lite tills våra magar började knorra då vi slank in på Stålverket och åt tvårätters söndagsmiddag *mums* Sedan for vi hem och slog in de sista paketen som vi ändå köpte (mest som bonus) och bakade Rice Crispies och drack bubbelvin :)

Innan har vi inte haft tid att prova på Mah Jong, men nu bestämde vi oss för att försöka sätta oss in i det. Instruktionshäftet var tjockt med mycket text, och med många invecklade regler. Ändå läste vi igenom alltsammans...fast jag måste erkänna att jag tappade koncentrationen ungefär halvvägs in... Man kan dock konstatera att det Mah Jong som man spelar på datorn inte alls är i närheten av det som spelas på riktigt! Man kan vara mellan 2-4 spelare och ett helt genomfört spel kan ta mellan 6-10 timmar *gosh* När vi ändå testat 1 av 16 omgångar (vilket tog ungefär 1h) så la vi upp spelet så som man är van vid att spela det. Vid det laget hade vi suttit med brickorna typ 2 h och kände oss ganska möra när vi efter 10 hittade par inte hittade fler, så nu räcker det för denna gång.

Nu är det "Ett päron till farsa firar Jul" som gäller på TV :)


image94
Paketinslagning


image95
Rice Crispies och bubbelvin


image96
Fredrik försöker ta sig igenom regelboken...


image97
En omgång Mah Jong som det Ska se ut


image98
En omgång Mah Jong som man är vid att se det
5 kommentarer
Maria
2007-12-23 21:05:30 » http://zigmagirl.blogg.se

johanna...ja har lyckats, jag har fått en bakgrund, som jag ville ha det.. men fråga inte hur ja gjorde..för de har jag ingen aning om ..bara gla att jag klara det utan någon hjälp, så nu e jag nöjd, :) kanske gör om headern...(eller va det nu heter :) )
GOd jul


Maria
2007-12-23 21:17:08 » http://zigmagirl.blogg.se

;p


Anna
2007-12-25 07:40:29 » http://annskipannski.blogg.se

Tack för julkortet!


Virre
2007-12-25 12:45:01

vad söt du var i fläta!!!
jag sitter här på juldagen o väntar att få öppna klappar, så är det i skilsmässovärlden.....men det ska bli spännande för det är många paket under granen!!!


Maria
2007-12-26 10:02:40 » http://zigmagirl.blogg.se

de fanns allt med :( men jag valde att inte ta kort på dem, har tröttnat på dem nu..nu har han sockar för ett helt år...




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: